About Me

SUSAH ATiii
 
banyak orang x tau siapa aku & bagaimana aku hadapi kehidupan ini...mungkin sesetengah orang pandang aku hepy dalam hidup ini sebab sentiasa tersenyum...
tapii...di sebalik senyum aku tersembunyi satu kesengsaraan yang hanya aku yang mengertinya...

seorang suami sepatutnya menyara keperluan keluarga...aku bukan nak aibkan keluarga sendiri...
tapi itu la hakikat kehidupan yang terpaksa aku lalui...aku terpaksa menyara keluarga lantaran mempunyai seorang ayh yang x bertanggungjawab..
semua orang luar x tahu apa yang aku lalui kerana menyangka selama ini ayh la yang menyara hidup kami...
lelaki2 yang penah aku kenal juga selalu mengambil kesempatan atas kebaikan aku...maksud aku cuba untuk mengikis duit aku dalam diam...aku seolah2 x dapat maafkan apa yang ayh aku telah buat...sampai saat ini susah untuk aku terima lagi lelaki dalam hidup aku...mungkin aku membenci lelaki dalam diam...
aku cuba penuhi segala keinginan ibu aku walaupun ketika itu aku sendiri sesak x der duit...
kadang2 ayh minta duit pada aku@ibu...aku tertekan sebab semua keperluan rumah aku tanggung..
kadang2 aku terpikir alangkah bagusnya dia xder d dunia ni...
tapi, x baikkn seorang anak berdoa macam tu...sebab dia tetap ayah aku...
sekarang abang & adik aku sambung belajar...kakak pula cuma bagi sekali ja duit dekat ibu..padahal gaji dia beribu2 klu nk d bandingkan dengan aku ni....lepas tu terus x bagi wit...padahal segala perbelanjaan dia ketika belajar dulu ibu yang tanggung..

atuk & kakak selalu perli aku... 'hg ada ja diploma tapi keja kilang,tah apa2'
bukan kehendak aku keja kilang...sekurang2nya aku cari rezeki yang halal..kadang2 aku benar2 terasa dengan semua orang..semua keluarga cuma ambil tahu sal kakak,abg n adik aku...tapi x aku..padahal aku yang selama ni banyak membantu..setelah tamat belajar, aku kerja saja apa pon x kira siang malam...

setelah 2 tahun tamat pengajian apa yang aku belajar suma aku dah lupa...dan untuk kembali ke bidang perakaunan aku x mampu lagi..pening kepala aku dah buat aku payah untuk berfikir sal akaun...alhamdulilah walaupun banyak dugaan aku hadapi tapi aku tetap tabah dan x mudah mengalirkan air mata... mungkin itu kekuatan yang ALLAH berikan padaku supaya x mudah menangis untuk meraih simpati sesiapa...

sampaikan yus tinggalkan aku dan akan berkawin 20hb ni...saat dia lukakan hati aku sampai bila2 aku ingat dan hanya tuhan yang akan membalas luka yang telah dia guris kat hati aku.1 hari kau akan sedar mana kek dan mana roti.....buat shah aku x akan kembali lagi setelah apa yang kau buat pada aku.. n buat azri sedarlah kemachoaan & ketampanan yang kau miliki x akan sampai ke mana...mungkin kau boleh permainkan aku,tapi igat...1 hari kau juga akan dipermainkan..aku x kn berubah demi lelaki yang pentingkan diri sendiri!!

buat abahku...
semoga kau mengerti pembalasan yang bakal kau hadapi di akhirat nanti atas tanggungjawab yang telah kau abaikan..

dan aku adalah aku kini dan selamanya..
hanya yang mengerti aku benar2 akan faham siapa aku..
tika aku mencari teman untuk berbicara korang igat aku menyusahkan korang dan nk pinjam duit dari korang sampaikan korang x pick up calling aku...
bukan niat aku macam tu..cuma untuk berbicara ngan korang...nak minta duit jauh sekali..sebab aku tahu kepayahan untuk mencari sesuap nasi...susah macam mana pon aku x akan minta sesen pon dari korang..cuma korang yang sering x ingat kebaikan aku yang penah membantu kala korang susah kesempitan duit...aku bagi korang macam mesin ATM..jolok ja kuar duit then x payah nak bayar..
aku sanggup bantu korang apa keadaan sekalipon tanpa meminta balasan..
tapiii..ini yang korang balas pada aku...
TERIMA KASIH atas persahabatan korang yang penuh dengan kepura-puraan..

buat family aku..
mungkin hari ni korang x sedar kehadiran aku..tapiii
esok lusa baru korang terasa kehilangan aku...

buat diri aku..
sedarlah segala pengorbanan,kasih sayang,perhatian dan kebaikan yang kau bagi hanyalah sekadar perhiasan bagi orang lain..
airmata x akan mengalir untuk perkara2 yang cuma sekecil2 zarah..
semoga kebahagiaan akan dikecapi atas usaha dan pengorbanan sendiri..
 
 



PAGI YANG CERAH

haii korang...pagi2 tadi aku & kawan aku gi la pasar dekat market...tapi bukan pasar yang jual ikan  taw..ni pasar jual barang + baju...niat just nak la teman2 ja member aku ni..last-last aku terpandang 1 kasut sandal ni..cute..ada wana merah + itam fovourite aku tuu...
cer korang tengok kat bawah n...

           klu korang kata x cute ada aku kisah!!
hahaha...kasut ni aku yang nak pakai bukan korang....kihkihkih
murah ja pon...

balik ja dengan berbekalkan nasi lemak kuning (adehhh baru nk diet..huhuhu) aku lepak la umah member aku & bergosip sakan la...tu jo koja kami..hihihi...

terpandang lak 1 buku ni...cam best jeww..nak baca arrrr...

 ni ar buku tu.....
amacam??tengok tajuk mesti korang rasa bestkan...hihihi
tengok gambar kat depan buku tu pon dah cukup wat aku tertarik nak baca...so,pe lagi terus cakap nak pinjam..
t ape ada dalam buku ni n best@x aku kasi taw korang ek..
c u....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

There was an error in this gadget