Tuesday, March 8, 2011


AKAL ADALAH PEDOMAN FIKIRAN MANUSIA TETAPI TIDAK TERBATAS.ADA BEBERAPA PERKARA DALAM HIDUP YANG TIDAK DAPAT KITA FAHAM TETAPI DAPAT DIRASAI MENERUSI HATI..

LUNASKAN NALURI KEHENDAK JIWA.BUKANKAH IA TUNTUTAN HATI.ANDAI KASIH YANG DIPERSEMBAHKAN.SETULUS SAYANG AKAN JADI IMBALAN.ANDAI RINDU MERANGKAI KALBU.

JALAN KEBAHAGIAAN ADA DI DEPAN KITA.CARILAH IA DALAM LAUTAN ILMU,AMAL SOLEH AKHLAK YANG MULIA,BERSIKAP OBJEKTIF DALAM SEGALA HAL,NESCAYA KITA AKAN BAHAGIA.


Ajal maut semua takdir Tuhan.Termasuklah jodoh & pertemuan....Dulu aku benci dia,dan sekarang setelah bertemu kembali perasaan sayang muncul..Kenapa la aku terlambat untuk menyedari akan kehadiran dia..
Tak mungkin dia akan mencintai aku kerana kasih & sayang dia hanya pada teman wanita dia. Aku hanya sekadar teman biasa baginya. Walhal, dia tak tahu perasaan aku pada dia. Semakin hari semakin aku menyayangi dia..Teramat sayang..Tapi apa boleh aku buat..Aku terlambat memiliki hatinya dan terlambat untuk berada di sisinya..Seperti aku terlambat memiliki Zul dulu.. Buat kali kedua aku akan menghadapi perkara yang sama.Aku kena bersedia dengan apa yang bakal berlaku kelak..
  Aku hanya mampu menjadi seorang teman dan sahabat yang setia di sisinya di kala susah dan senang. Mencintainya sebagai sahabat membuatkan hati aku teramat sedih...Sukar untuk di luahkan dengan kata-kata.
Memang aku redha andai Allah jodohkan dia dengan wanita lain..Tapi,sukar bagi aku untuk menerima apa yang telah berlaku..Perasaan aku padanya hanya Allah yang tahu..
   Aku harapkan kebahagiaan dia.Seperti aku mendoakan kebahagiaan Zul yang pernah aku cintai dulu.Walaupun fikiran aku tak pernah melupakan Zul.Ingatan padanya tetap terpahat indah dalam memori aku hingga kini..Dan sekarang aku bakal kehilangan sidia.Kadang-kadang aku serik untuk memberi cinta..Kenapa aku terlalu mudah untuk mencintai seseorang..Aku tak pernah dapat apa yang aku nak dari kecil sampai sekarang..Termasuk la cinta dan kasih sayang dari seorang lelaki..Apa rasanya bila diri aku disayangi agaknya?Aku terlalu ingin merasainya...
    Hanya takdir jualah yang akan menentukan samaada aku akan kehilangannya atau tak...Melihat dia gembira adalah sesuatu yang buatkan aku bahagia..Bahagia dalam kesedihan...Y..aku mencintaimu kini...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

There was an error in this gadget